چگونه میتوان لکه خون را از روی لباس پاک کرد

چگونه میتوان لکه خون را از روی لباس پاک کرد

پاک کرن لکه های خون روی لباس یک چالش است.در مقالات قبلی در مورد نحوه پاک کردن جوهر از پارچه صحبت کردیم.در این مقاله به بهترین راهکارها برای از بین بردن لکه های خون روی لباس اشاره خواهیم کرد.اگر دوست دارید تا در این زمینه اطلاعات مفیدی کسب کنید ، ما را تا پایان همراهی کنید.

لکه های خون را بهتر است ، زمانی که هنوز کاملا روی لباس خشک نشده اند ، از بین ببرید ، در اینصورت آنها راحت تر پاک میشوند.میتوان گفت که از بین بردن لکه های خون روی لباس ، پس از 24 ساعت تقریبا غیرممکن است.

  • لکه خون روی پارچه تترون را میتوان با استفاده از سرکه سفید پاک کرد.برای این منظور مقداری سرکه سفید را در محل بریزید و بگذارید 5 تا 10 دقیقه روی لباس باقی بماند.بعد از آن لباس را با آب بشویید.شما میتوانید این عمل را تا پاک شدن کامل لکه ، چند بار تکرار کنید.

پاک کردن لکه خون از لباس

  • با استفاده از پراکسید هیدروژن نیز میتوان لکه های خون را از روی لباس پاک کرد.البته این روش برای پاک کردن لکه های تازه جواب میدهد.برای این منظور مقداری پراکسید هیدروژن را مستقیما روی لباس بریزید و بعد از آن لباس را با آب بشویید.
  • برای پاک کردن لکه های خون روی لباس های کتانی و پنبه از آب و صابون استفاده کنید.برای این منظور مقداری محلول آب و صابون را در محل بریزید و لباس را مالش دهید تا لکه ها پاک شوند.برای این منظور از آب سرد استفاده کنید ، چون آب داغ لکه ها را بدتر میکند.برای این منظور میتوانید از صابون های معمولی استفاده کنید.در صورتی که لکه ها پاک نشدند میتوانید دوباره این مراحل را دنبال کنید.اگر برای پاک کردن لکه ها ، از ماشین لباسشویی استفاده میکنید ، باید حتما درجه لباسشویی را روی آب سرد قرار دهید.

نور آفتاب باعث میشود لکه ها کمرنگ تر شوند

  • لباس را در خشک کن قرار ندهید.برای خشک کردن لباس ها ، بهتر است آنها را در معرض نور خورشید قرار دهید ، چون نور آفتاب باعث میشود لکه ها کمرنگ تر شوند.بعد از خشک شدن لباس اگر لکه خون هنوز قابل مشاهده است ، لباس را اتو نکنید.
  • راه حل دیگر برای پاک کردن لکه های خونی بر روی پارچه نخی پیراهن ، استفاده از محلول آب و نمک است.مقداری از آب و نمک را با هم مخلوط کرده ( بر اساس اندازه لکه ) و آن را روی لباس بریزید و مالش دهید.بعد از آن ، از آب سرد برای شستن لباس استفاده کنید.
  • استفاده از آمونیاک روشی دیگر است که میتوان با استفاده از آن لکه های خون را از روی لباس از بین برد.آمونیاک یک ماده شیمیایی قوی است و باید فقط در لکه های سخت استفاده شود.از این روش در پارچه های ظریف مانند ابریشم ، کتان یا پشم استفاده نکنید.برای این منظور یک قاشق غذاخوری آمونیاک را با نصف فنجان (118 میلی لیتر) آب رقیق کنید.آمونیاک رقیق شده را روی لکه بریزید و چند لحظه صبر کنید و بعد از آن لباس را با آب سرد بشویید.
4 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *