راهنمای خرید لباس برای کودکان

راهنمای خرید لباس برای کودکان

راهنمای خرید لباس برای کودکان

برای خرید لباس باید نکات زیادی را مد نظر قرار داد، مخصوصا اگر لباس برای کودکان باشد، چون کودکان پوست حساس و ظریفی دارند و اگر در انتخاب لباس و نوع پارچه لباس آنها دقت کافی نداشته باشیم ، ممکن است مشکلات پوستی زیادی برای کودک شما بوجود آید.

در این مقاله قصد داریم نکاتی کوچک اما ضروری در مورد چگونگی انتخاب لباس مناسب برای کودکان، بیان کنیم، اگر مایل به کسب اطلاعات در این زمینه هستید ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید.

لباس کودک باید راحت پوشیده شود

لباس کودک باید راحت پوشیده شود

اولین و مهمترین نکته در مورد خرید لباس کودکان این است که شما به سراغ لباس هایی بروید که راحت و بدون آزار و اذیت کودک پوشیده شوند، چون لباس پوشیدن به کودکان و نوزادان کار مشکلی است و اگر این لباس به سختی پوشیده شود ، کار ما مشکل تر خواهد شد.معمولا تولیدکنندگان لباس های نوزادی، دکمه هایی در سر شانه های لباس ها قرار میدهند تا با باز کردن آنها در حین پوشیدن، لباس راحت تر پوشیده شود.

نیازی نیست برای کودک خود لباسی کاملا اندازه و فیت بدن او بخرید.کودکان در حال رشد هستند و خیلی زود لباسها برایشان کوچک میشود.پس با خرید لباسها کمی بزرگتر میتوانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید.به این نکته توجه کنید که کودکان باید در لباسها احساس راحتی کنند و از این نظر لباسهای تنگ و فیت بدن ، برای آنها مناسب نخواهد بود و مانع از انجام فعالیت های روزمره میشود.

به جنس پارچه لباس توجه کنید

به جنس پارچه لباس توجه کنید

پارچه ها انواع مختلفی دارند و هر کدام برای کاربردی خاص طراحی شده اند.به عنوان مثال پارچه تترون نوعی از پارچه است که برای دوخت پیراهن ، مقنعه، لباس کار ارگان ها، ملحفه های بیمارستانی، رو تختی، چادر و … مورد استفاده قرار میگیرد.

برای خرید لباس کودکان به جنس پارچه اهمیت زیادی بدهید و پارچه ای انتخاب کنید که با پوست ظریف کودکان سازگار باشد.جنس پارچه باید به گونه ای باشد که در پوست کودکان ایجاد حساسیت نکند. بهترین پارچه ها برای لباس کودکان پارچه هایی هستند که از الیاف طبیعی بوجود آمده اند.پارچه هایی که از جنس الیاف مصنوعی هستند ، انتخاب مناسبی برای دوخت لباس های کودکان نیستند.

البته جنس پارچه برای لباس کودکان، باید محکم و مقاوم باشد.چون بچه ها به دلایل مختلف خیلی زود لباس خود را کثیف میکنند و باید لباسهای آنها را مدام شست.حال اگر پارچه لباس آنها مقاومت خوبی نداشته باشد، خیلی زود خراب میشود و باید دور انداخته شود. در اینصورت برای خرید لباس جدید باید دوباره هزینه کنید.

در کنار دقت به نوع و جنس لباس کودک و نوزاد خود، حتما به کیف لوازم  آنها نیز توجه کنید. از کیف بیمارستانی نوزاد گرفته تا ساک های لوازم کودک باید از جنس و کیفیت مطلوبی جهت نگهداری لوازم و لباس های بچه برخوردار باشد. این کیف ها قرار است به مدت 2 سال یا بیشتر در جهت نگهداری و جابه جایی لوازم کودک در درون و بیرون از خانه استفاده شود، بنابراین حتما به این مورد هم دقت کافی داشته باشید تا در کوتاه مدت مجبور به خرید مجدد کیف کودک نشوید.

کودکان خیلی سریع رشد میکنند

همانطور که همه شما میدانید کودکان در حال رشد هستند و خیلی زود لباس ها برایشان تنگ و کوتاه میشود.پس زمان خرید به این نکته اهمیت زیادی بدهید تا نخواهید هزینه های بسیار زیادی برای خرید لباس کودکان خود پرداخت کنید.

لباس هایی با رنگ های روشن و شاد تهیه کنید

انتخاب رنگ های شاد برای لباس کودکان

برای بچه های خود لباسهای طرحدار ، متنوع با رنگ های شاد خریداری کنید.لباس های طرحدار با رنگ های شاد ، از نظر روانشناسی ، تاثیرات مثبتی روی رفتار و خلق و خوی کودکان شما خواهند گذاشت.

دوستان و همراهان عزیز جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و اطلاع از قیمت انواع پارچه نظیر پارچه نخی پیراهن مردانه ، پارچه فلورا ، پارچه آکسفورد و غیره با مجموعه ایران تترون تماس حاصل فرمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *