بهترین پارچه برای مانتو تابستانی

مقدمه

امروزه با توجه به افزایش قیمت ها و تورم موجود در بازار لازم است پیش از اقدام برای هرگونه خریدی به خوبی تحقیق نمایید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. خرید پارچه مانتویی برای تابستان یکی از خریدهایی است که لازم است با تحقیق انجام گیرد چرا که امروزه تنوع پارچه های موجود در بازار به شدت افزایش پیدا کرده و چنانچه بدون آگاهی خرید خود را انجام دهید ممکن است با صرف هزینه زیاد نتوانید نتیجه مطلوب را کسب کنید. به همین دلیل در این مقاله از فروشگاه ایران تترون که از بزرگترین عمده فروشان پارچه تترون، لنین و… در اصفهان می باشد قصد داریم به شما بهترین پارچه برای مانتو تابستانی را معرفی نماییم تا بتوانید با خیالی آسوده بهترین خرید را داشته باشید.

بهترین پارچه مانتویی برای تابستان چه ویژگی هایی دارد؟

پیش از آن که بخواهیم به معرفی پارچه های مناسب مانتو تابستانی بپردازیم لازم است به این موضوع توجه کنیم که ما از یک پارچه مانتو تابستانی چه ویژگی هایی را انتظار داریم؟ همان طور که می دانید فصل تابستان دارای آب و هوای گرم می باشد در نتیجه لازم است پارچه ضخامت کمی داشته و از خنکی مناسبی برخوردار باشد تا جریان هوا بتواند از آن عبور نماید. همچنین با توجه به آن که به دلیل گرما در فصل تابستان میزان تعریق بدن افزایش پیدا می کند لازم است پارچه ای برای مانتو انتخاب گردد که آثار تعریق براحتی با شستشو از روی آن از بین برود و همچنین به دلیل تعریق و خیس شدن لباس به بدن چسبیده نشود.عدم آبرفت، چروک نشدن و اتوکشی آسان نیز در کنار موارد گفته شده از دیگر مواردی است که یک پارچه را برای فصل تابستان ایده آل می نماید.

علاوه بر مطالب گفته شده در بالا شما عزیزان در هنگام خرید پارچه برای تابستان جدای از جنس آن می بایست به رنگ آن نیز توجه نمایید. در واقع رنگ های روشن که گرما را به خود جذب نمی کنند گزینه مناسبی برای روزهای گرم سال می باشند این در حالی است که هرچه رنگ پارچه تیره تر باشد جذب گرمای بیشتری با خود به همراه خواهد داشت.

انواع پارچه مانتویی تابستانی

حال که با برخی از ویژگی های مهم پارچه های تابستانی آشنا شدید در ادامه قصد داریم پارچه هایی را که از ویژگی های بالا برخوردار می باشند و مناسب انتخاب برای مانتو تابستانی می باشند را به شما معرفی نماییم.

پارچه نخی : پارچه های نخی یکی از گزینه های مناسب از گذشته تا کنون برای فصل تابستان بوده اند . شما می توانید بسیاری از ویژگی های مورد انتظار همچون خنکی ، لطافت ، نرمی و سبکی را در این پارچه ها به صورت یکجا داشته باشید. البته این نوع پارچه ها در کنار مزایای بیشمار معایبی را همچون آبرفت ممکن است داشته باشند که در هنگام خرید می بایست به آن توجه نمود.

پارچه لنین : پارچه لنین را می توان به عنوان یکی از پارچه های پرطرفدار تابستانی معرفی نمود. این پارچه با الیاف طبیعی رنگ بندی بسیار متنوعی داشته و به زیبایی بر روی اندام شما می نشیند و می تواند یک استایل فوق العاده را به شما در فصل تابستان هدیه دهد. شما می توانید با پوشیدن پارچه های لنین طرح دار زیبایی و راحتی را در تابستان همزمان تجربه نمایید.

پارچه کتان : کتان گزینه مناسب دیگری است که در فصل تابستان افراد زیادی را به خود مجذوب می کند. این پارچه پر مخاطب جنس بسیار خنکی داشته و تار و پود آن بگونه ای در کنار یک دیگر قرار گرفته اند که به خوبی هوا از آن رد و بدل می شود. چروک شدن زیاد این پارچه از معدود عیب هایی است که می توان در آن مشاهده کرد و برای حل این مشکل می توانید از مدل های کشی کتان استفاده نمایید.

کرپ حریر : اگر به دنبال پارچه ای بسیار نازک و خنک هستید کرپ حریر بهترین انتخاب برای شما می باشد. البته لازم به ذکر است که این پارچه با وجود نازکی بدن نما نبوده و اصلا بدن شما از زیر آن مشخص نمی باشد.

لی کاغذی : اگر شما نیز از طرفداران لباس های اسپرت و مانتو های لی هستید اما به دلیل ضخامت پارچه های لی نمی توانید از آن ها در فصل تابستان استفاده نمایید پارچه های لی کاغذی مناسب شما می باشد. در واقع همان طور که از اسم آن مشخص است این نوع پارچه همانند پارچه های لی بوده اما ضخامت آن همچون کاغذ نازک و مناسب تابستان می باشد.

چه پارچه هایی برای مانتو تابستانی مناسب نیستند؟

حال که در قسمت های قبلی با ویژگی های پارچه های مانتویی تابستانی و انواع مناسب پارچه در بازار آشنا شدید در این قسمت قصد داریم به پارچه هایی بپردازیم که مناسب استفاده برای مانتو های تابستانی نمی باشند. در قسمت های قبلی که به معرفی پارچه ها و ویژگی های آن ها می پرداختیم تاکید زیادی بر طبیعی بودن الیاف مورد استفاده در پارچه ها داشتیم که این موضوع بسیار حائز اهمیت می باشد در واقع هرچه از میزان طبیعی بودن الیاف پارچه کاسته و بجای آن از الیاف مصنوعی همچون پلی استر استفاده گردد این پارچه دیگر مناسب فصل تابستان نمی باشد چرا که باعث می شود گرما به لباس جذب شده و تعریق را نیز افزایش می دهد. در نتیجه لازم است در هنگام خرید پارچه به میزان طبیعی بودن الیاف آن توجه ویژه نمایید. در همین راستا پارچه هایی مانند ریون ، ساتن و چرمی به دلیل استفاده از الیاف مصنوعی و یا ضخامت زیاد برای استفاده مانتوهای تابستانی توصیه نمی گردد.

نتیجه گیری

تابستان فصلی است که در کنار تمام زیبایی هایش مشکلاتی همچون گرمای شدید هوا را با خود به همراه دارد. به همین دلیل لازم است تا با انتخاب درست لباس ها از ایجاد گرمازدگی ، تعریق زیاد و بوی نامطبوع بدن  و… جلوگیری نماییم. در این مقاله آموختیم که برای مانتوهای تابستانی خود از پارچه های نازک و خنک استفاده نموده و در میان جنس های موجود در بازار پارچه لنین، نخی ، کتان ، لی کاغذی ، کرپ حریر و… از گزینه های مناسبی می باشند که می توانید با انتخاب آن ها در تابستان حس بهتری داشته باشید. شما عزیزان می توانید تمامی این پارچه ها را به راحتی و با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت از فروشگاه بزرگ ایران تترون خریداری نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *