پارچه طرح دار جدید

خنک ترین پارچه برای تابستان

خنک ترین پارچه برای تابستان

اکثر خانم ها در فصول گرم سال (تابستان) به دنبال خنک ترین لباس ها می گردند. ما قصد داریم بهترین و خنک ترین پارچه های تابستانی را به شما معرفی کنیم.

خنک ترین و بهترین پارچه برای تابستان

لینن: این نوع پارچه از ساقه های گیاه کتان ساخته شده  که معمولا برای وسایل خانگی استفاده می شود. پارچه لینن  برا شهر های گرم و مرطوب مناسب است. برخلاف پنبه رطوبت زیادی را به خود می گیرد و دیر تر خشک می شود اما در شرایطی که هوا بسیار گرم باشد کمک میکند.

پارچه نخی: این پارچه همان پارچه پنبه ای است که مردم به آن پارچه نخی میگویند. پارچه نخی انواع رنگ ها و طرح های متنوعی دارد. الیاف طبیعی ، مخلوط و مصنوعی از دسته الیاف پارچه نخی می باشد. پارچه کودری هم یکی از پارچه های نخی به حساب می آید که به صورت تخت بافت می باشد.

مزیت پارچه نخی:

جلوگیری از تعریق بدن

خنک بودن

لکه گیری آسان

مقاومت بالا

ضد حساسیت

معایت پارچه نخی:

قابلیت چروک شدن

آبرفت پارچه

نشان دادن لکه عرق روی لباس های تیره

به سختی اتو میشود

پارچه شانتون: این نوع پارچه یکی از پر فروش ترین اجناس تابستانه می باشد که کیفیت و قیمت مختلفی دارد . این نوع پارچه از الیاف پلی استر و الیاف اکریلیک تشکیل شده است. پارچه شانتون نوع کنفی دارد که بیشتر برای فصول گرم سال مانند تابستان از آن استفاده می شود. هرچه درصد نخ شانتون بیشتر شود کیفیت و لطافت این پارچه بیشتر می شود و قیمت آن بیشتر خواهد شد.

انواع شانتون:

شانتون  طرح دار

شانتون چاپی

شانتون دونخ

پارچه پنبه ای: مرغوب ترین نوع پارچه پنبه ای است که از کیفیت بالایی برخوردار است. پارچه پنبه ای را از مزرعه های کشاورزی جمع آوری میکنند و پس از طی مراحلی آن را به صورت پارچه در می اورند.

مزیت ها ی پارچه پنبه ای:

ضد حساسیت

وزن کم

مقاوم در برابر حرارت

دارای لفافت بالا

 لی کاغذی: اسم دیگر پارچه لی کاغذی پارچه های تنسل لی است. جنس این پارچه از نوع الیاف نانو است که از چوب درخت اکالیپتوس گرفته شده  و شبیه پنبه است و رنگبندی متنوعی دارد و این نوع نخ سطحش صاف تر از بقیه نخ هاست.

خصوصیات این پارچه:

رنگبندی متنوع

احتمال از بین رفتن پارچه کم است

مناسب برای تابستان

خاصیت کشسانی

 پارچه کتان: این پارچه ساخته شده از الیاف گیاه بزرک یا کتان است. کتان زود تر از پنبه خشک می شود و بسیار محکم است. از کتان برای مبلمان منزل هم استفاده می شود. استفاده از این پارچه به 30 هزار سال پیش برمیگردد. الیاف کتان رنگی در گرجستان یافت می شود.

مزیت های پارچه کتان: بهترین نوع پارچه در هوای گرم است و هوا به راحت از پارچه عبور می کند و به بدن تنفس می دهد.

الیاف گیاه کتان قابل تخریب و قابل بازیافت است. لباس های که از جنس کتان تولید می شود اشعه ماورا بنفش را منعکس میکند. این نوع پارچه به دلیل سفت و سخت بودن ماندگاری بالایی دارد و طول عمر این بالاتر از پنبه است. خاصیت انعطاف پذیری کمی دارد و به راحتی اتو می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *