بهترین پارچه ها برای دوخت لباس های تابستانی کدام است

کدام پارچه ها برای دوخت لباس های تابستانی مناسب است

کدام پارچه ها برای دوخت لباس های تابستانی مناسب تر است.این موضوعی است که در این مقاله میخواهیم در مورد آن صحبت کنیم.اگر به این موضوع علاقمند هستید حتما تا پایان همراه ما باشید.

با رسیدن فصل تابستان ، دمای هوا در برخی از مناطق گرم ، به حدی میرسد که تحمل آن خیلی سخت می شود و اینجاست که سؤال در مورد بهترین پارچه های تابستانی برای بسیاری از مردم اهمیت ویژه ای پیدا می کند.بنابراین اکنون ، مردم می خواهند نوع پارچه هایی را بشناسند که به خنک ماندن آنها در فصل تابستان کمک کند.

ما به شما پیشنهاد می کنیم برای فصل تابستان لباس های گشاد و ترجیحاً به رنگ های روشن بپوشید.رنگ های تیره لکه های عرق را نشان نمی دهند ، اما گرما را جذب می کنند و آنرا حفظ می کنند و باعث می شوند احساس گرما بیشتری داشته باشید.

پارچه های موجود در بازار ( پارچه فلورا ، پارچه کتان ، پارچه تترون و غیره ) به طور گسترده به عنوان منسوجات طبیعی و منسوجات مصنوعی طبقه بندی می شوند.منسوجات اصلی طبیعی پنبه ، ابریشم ، جین ، فلانل ، کنف ، چرم ، کتان ، مخملی و پشم است.پارچه های مصنوعی شامل نایلون ، پلی استر ، استات ، اکریلیک و ریون است.

پارچه مناسب فصل تابستان

در فصل تابستان لباسهای دوخته شده با پارچه های طبیعی مناسب تر هستند.به طور کلی ، لباس هایی که از مواد ارگانیک تهیه شده اند برای خنک نگه داشتن شما بهتر هستند.مثل پنبه.هنگام تهیه لباس تابستانی ، پنبه یکی از پارچه های بسیار مورد پسند است ، زیرا در طیف گسترده ای از بافت ها و رنگ ها در دسترس است ، سبک است ، شستشوی و مراقبت از آن آسان است ، دوام بالایی دارد و سریع خشک می شود.

در بیشتر مواقع برای فصل تابستان از پارچه هایی استفاده می شود که در بافت آنها ، ترکیبی از الیاف مصنوعی و طبیعی استفاده شده باشد.البته باید توجه داشت که درصد الیاف طبیعی بیشتر باشد.

پارچه کتان

پارچه کتان

پارچه کتان از الیاف گیاهان کتان ساخته شده و مانند پنبه یک پارچه ارگانیک سبک است.پارچه کتانی به طور سنتی در آب و هوای گرمسیری و مرطوب بسیار محبوب است ، زیرا عرق بدن را جذب می کند ، بادوام است ، قابلیت تنفس بالایی دارد ، در برابر آسیب مقاوم است و خیلی سریع خشک می شود.پارچه کتان نسبت به پنبه تعداد نخ کمتری دارد.الیاف کمتر قابلیت تنفس بی نظیر را ارائه می دهد ، چیزی که از پارچه تابستانی انتظار داریم.

ریون و ابریشم از دیگر پارچه هایی هستند که برای دوخت لباس های تابستانی می توان از آنها استفاده کرد.اما این دو هم جوانب مثب و منفی خاص خود را دارند.بطور کلی میتوان گفت که هر نوع پارچه دارای جوانب مثبت و منفی زیادی است که زمان انتخاب نوع پارچه باید نیاز خود و شرایط و عوامل مختلف بسیار دیگری را در نظر بگیریم تا بعد از آن بتوانبم انتخاب صحیحی داشته باشیم.برای شناخت انواع پارچه و خصوصیات و ویژگی های هر کدام سایر مقالات این سایت را دنبال کنید.

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *