چگونه لکه های خون تازه را از روی لباس و پارچه پاک کنیم

از بین بردن خون تازه

1) لباس را زیر آب سرد بشویید. این ساده ترین روش برای خلاص شدن از شر خون تازه است و اگر بتوانید آن را بلافاصله پاک کنید که بسیار خوب است . اگر لکه شما در فرش ، تشک یا مبلمان سنگین است که نمی توان آن را خیس کرد ، از پارچه تمیز یا اسفنجی برای پاک کردن لکه استفاده کنید. از آب داغ استفاده نکنید – این می تواند باعث رسوخ و پخش شدن خون در

پارچه شود.

 ازبین بردن لکه ها از روی لباس بسته به نوع پارچه های مختلف مانند پارچه تترون ، پارچه آکسفورد و … متفاوت می باشد.

از بین بردن خون تازه

2) در مرحله بعد پراکسید هیدروژن را امتحان کنید. بسته به نوع پارچه ، این ماده برای خون مرطوب و خشک عمل می کند. قبل از تصمیم گیری برای استفاده از پراکسید هیدروژن ، توجه داشته باشید که ممکن است پارچه های خاصی را سفید کرده و یا تضعیف کند و باعث ایجاد لکه در خود پارچه می شود. بنابراین با احتیاط از آن استفاده و پراکسید هیدروژن را بر روی یک نقطه کوچک روی پارچه امتحان کنید. پراکسید هیدروژن می تواند با اطمینان و به طور موثر لکه های خون را از سطوح متخلخل جدا کند.
پراکسید هیدروژن را روی لکه بریزید. اگر در حال پاک کردن پارچه های ظریف هستید ، پراکسید هیدروژن را با 50٪ آب رقیق کنید. مراقب باشید که کف در قسمت اصلی لکه پخش نشود.
پراکسید هیدروژن را چندین بار روی لکه بریزید ، زیرا عمل شیمیایی کند می شود و کف پایدار می شود.
کف را با استفاده از پارچه پاک کنید و دوباره کمی پراکسید هیدروژن بریزید تا لکه از بین برود یا بسیار کمرنگ شود.
می توانید کل لباس را در یک کاسه هیدروژن پراکسید خیس کنید. بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند. لبایس را از ظرف درآورده و آن را با آب سرد بشویید.

از بین بردن خون تازه

3) از نمک و آب برای از بین بردن لکه خون در پارچه های ظریف استفاده کنید .سریع عمل کنید و هرچه سریعتر لکه را با نمک و آب مالش داده و پاک کنید .
استفاده از خمیر نمک و آب یک روش عالی برای خلاص شدن از لکه های خون از مواردی است که مانند تشک ها قابل شستشو نیست.
لکه را زیر مقدار زیادی آب سرد بشویید. اگر به آب جاری دسترسی دارید ، لکه را در زیر شیر قرار دهید و بگذارید آب سرد از آن عبور کند. شما قادر خواهید بود بسیاری از خون ها را از این طریق بشویید. اگر لکه شما روی فرش یا روی مبلمان سنگین است ، مقداری یخ و آب را درون یک کاسه یا سطل مخلوط کنید و کمی از آن را برروی لکه خون ریخته سپس آن را با اسفنج و یا یک حوله پاک کنید.
در صورت امکان پارچه را در زیر آب مالش دهید تا لکه باقی مانده بیشتر پاک شود. اگر در 10 تا 15 دقیقه پس از وقوع آن قادر به پاک کردن لکه باشید ، ممکن است بتوانید آن را به طور کامل بشویید. با این حال ، اگر هنوز علائم خون را مشاهده می کنید ، مقداری نمک روی آن بزنید.

از بین بردن خون تازه
برای ایجاد خمیر کمی آب را با نمک مخلوط کنید. شما می خواهید لکه را با نمک اشباع کنید ، بنابراین مقدار خمیر مورد نیاز شما به اندازه لکه شما بستگی دارد.
خمیر نمک و آب را روی لکه ، آغشته کنید. ساییدگی دانه های نمک و خاصیت دهیدراته کننده آنها باعث پاک شدن لکه خون شده و آن را از الیاف بیرون می کشد.
نمک را با آب سرد بیشتری بشویید. در حین کار بررسی کنید که لکه از بین رفته است یا خیر.
وقتی لکه از بین رفت یا دیگر نمی توانید آن را بشویید ، پارچه را با مواد شوینده لباسشویی مانند دیگر لباس ها بشویید.
اگر ماده آغشته نشده قابل شستشو است ، به اندازه لازم از آب سرد برای شستشوی خون و نمک استفاده کنید.

4) بعضی اوقات پراکسید هیدروژن یا نمکی به دست ندارید. این روش شبیه به روش نمک است ، اما به جای نمک ، صابون یا شامپو را مستقیماً داخل لکه می مالید. اگر از این روش در فرش ، تشک یا مبلمان استفاده می کنید ، لازم نیست از صابون زیاد استفاده کنید ، زیرا شستشوی آن دشوار است.
منطقه آغشته شده را در آب سرد خیس کنید.
مقدار زیادی صابون یا شامپو را روی لکه بمالید.

از بین بردن خون تازه
ناحیه را محکم بین مشت های خود بمالید ، کف دست های شما رو به یکدیگر است.
پارچه در آب سرد بشویید و تا زمانی که لکه از بین برود تکرار کنید. از آب گرم استفاده نکنید. آب گرم لکه را تثبیت می کند.

5) آمونیاک را برای لکه های سخت امتحان کنید. 1 قاشق غذاخوری آمونیاک را با 1/2 فنجان آب سرد مخلوط کنید و آن را روی لکه های لخت تر بریزید. وقتی لکه از بین رفت ، با آب سرد بیشتری بشویید. از استفاده از آمونیاک روی پارچه ، ابریشم یا پشم خودداری کنید.

از بین بردن خون تازه

روش های بسیار زیادی برای ازبین بردن لکه لباس وجو دارد که هرکدام بسته به نوع لکه متفاوت می باشد.

از بین بردن خون تازه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *