چگونه می توان لباس ها و کتانی های زرد را سفید کرد

چگونه می توان لباس ها و کتانی های زرد را سفید کرد

حتی اگر تمام قوانین را در مورد سفید نگه داشتن لباس های سفید رعایت کنید ، هنوز هم می توانند با گذشت زمان زرد شوند. خب چکاری باید انجام بدی؟

چندین محصول لباسشویی وجود دارد که به درخشندگی پارچه های سفید و زرد رنگ کمک می کند. با یک محصول شروع کنید و ببینید که آیا نتایج مورد نظر شما را می دهد یا خیر. دستورالعمل ها را دنبال کنید و هرگز مواد شیمیایی که باعث دود سمی شوند ، با مواد دیگر مخلوط نکنید.

اکسیژن سفید کننده

ملایم ترین روش برای سفید کردن لباس های قابل شستشو ، مخلوط کردن محلول آب گرم و سفید کننده اکسیژن است. توصیه های روی سفید کننده را حتما بخوانید. لباسهای سفید را زیر آب بگیرید و بگذارید حداقل هشت ساعت یا یک شب خیس شوند. صبر لازم است. سپس طبق معمول با استفاده از گرمترین آب توصیه شده برای پارچه شستشو دهید و 1/2 فنجان سرکه سفید مقطر را به آب شستشو اضافه کنید.

این فرآیند برای استفاده در پلی استر و کلیه الیاف ساخته شده توسط انسان و همچنین الیاف طبیعی مانند پنبه و کتان بی خطر است. اگر پیشرفت را می بینید ، اما پارچه ها هنوز هم به اندازه دلخواه سفید نیستند ، این فرآیند را با یک ترکیب تازه از سفید کننده اکسیژن تکرار کنید. از پارچه های ابریشمی ، پشم یا چرمی استفاده نکنید که شامل هرگونه تزئینات و تزئینات ساخته شده از آن مواد است.

چگونه می توان لباس ها و کتانی های زرد را سفید کرد

مخلوط کردن

برای تمیز کردن لباس های سفید ، می توان به یک لباسشویی کهنه ، لباس هایی که  شسته شده و تمیز شده است را ، آن را به آب شستشو یا آبکشی اضافه کرد. فقط با دقت دستورالعمل های موجود در بطری را دنبال کنید.

حذف رنگ تجاری

اگر هیچ سفید کننده مستقر در اکسیژن یا ترکیب رنگ لباس شما به اندازه کافی سفید نیست ، از یک پاک کننده رنگ تجاری برای جدا کردن هر رنگی از لباس استفاده کنید. اگر بر روی لباس تزیین و تزئینات رنگی وجود دارد ، نباید از آن استفاده شود.

از خورشید استفاده کن

در صورت امکان ، لباس های سفید را در خارج از آفتاب خشک نکنید. پرتوهای فرابنفش خورشید به سفیدتر شدن لباس کمک خواهد کرد.

سفید کننده کلر

از سفید کننده کلر در پارچه های نخی پیراهن  استفاده می شود که به دلیل مشکلاتی ، زرد شده اند. همیشه دستورالعمل های محصول را دنبال کنید و از سفید کننده زیادی استفاده نکنید. اگر لباس های شما خیلی بوی کلر گرفته اند از این مایع شستشو کمتر استفاده کنید.

اگر با کلر هم جواب مورد نظر خود را نگرفتید باید چه کار کرد؟

به عنوان آخرین راه حل ، اگر عاشق لباستان هستید و نمی توانید رنگ زرد را بیرون بیاورید ، رنگ کردن پارچه را به رنگ دیگری در نظر بگیرید. رنگهای امروزی رنگی تر از رنگهای گذشته هستند. شما باید بتوانید از پوشیدن لباس های بسیاری دیگر لذت ببرید.

چه عواملی باعث زردی لباس سفید می شود؟

عوامل محیطی مانند نیکوتین ناشی از دود سیگار یا مانده پخت و پز چربی می تواند باعث زرد شدن پارچه ها شود. زرد شدن زیر بغل روی پیراهن ها به دلیل واکنشی بین نمک ضد عرق و بدن شما اتفاق می افتد. لباس هایی که به طور نامناسب نگهداری می شوند می توانند با اسیدها در یک جعبه مقوایی یا قفسه های چوبی واکنش نشان داده و به رنگ زرد درآیند.

سفید کننده کلر برای تمیز کردن و ضد عفونی کننده عالی است اما در صورت استفاده بیش از حد یا استفاده از آن بر روی الیاف مصنوعی سفید مانند نایلون ، میکرو فیبر یا پلی استر می تواند باعث زردی شود. سفیدکننده الیاف را تضعیف کرده و پلیمرهای مصنوعی را به رنگ اصلی خود یعنی زرد باز می گرداند.

حتی پارچه های سفید ساخته شده از الیاف طبیعی مانند پنبه و کتانی اگر در معرض سفید بیش از حد کلر قرار بگیرند می توانند زرد شوند. استفاده بیش از حد از کلر سفید همچنین می تواند باعث خشک شدن لباس های سفید هنگام آویز شدن در آفتاب شود زیرا خورشید به دلیل پرتوهای فوق بنفش لایه دیگری از سفید شدن را اضافه می کند.

و اگر از مواد شوینده یا نرم کننده زیادی استفاده می کنید و به خوبی شستشو نمی دهید ، گرمای زیاد خشک کن لباس می تواند باقی مانده ها را درون الیاف “پخته” کرده و آنها را خاکستری یا زرد بگذارد.

نحوه نگهداری لباس سفید برای جلوگیری از زردی

قبل از نگهداری لباس های سفید ، حتی فقط برای یک فصل ، مطمئن شوید که لباس ها یا ملافه ها با شستشو یا تمیز کردن هر قطعه کاملاً تمیز و بدون لکه هستند. اگر مطمئن نیستید که آن ها تمیز هستند ، ارزش آن را دارید که دوباره آن هارا بشویید تا کاملا تمیز شود. مطمئن باشید که پارچه ها قبل از جمع کردن کاملاً خشک هستند. دست های خود را قبل از دست زدن به آن بشویید و خشک کنید زیرا لوسیون یا کرم ها می توانند وسایل سفید رنگ را تغییر دهند.

یک فضای خنک و خشک را برای ذخیره سازی انتخاب کنید. از مناطقی با درجه حرارت شدید مانند اتاق زیر شیروانی ، زیرزمین و گاراژ خودداری کنید.

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *