پارچه ی مناسب روتختی

پارچه ی مناسب روتختی

پارچه ی مناسب روتختی

روتختی یک وسیله ضروری برای دکوراسیون پارچه ای خانه است. برای اینکه بتوانید در اتاق خواب خود استراحت کنید و پس از خواب احساس آرامش کنید ، لازم است که هنگام تزئین فضای داخلی اتاق ، تفاوت های ظریف انتخاب مواد ، رنگ و بافت پارچه را نیز در نظر بگیرید. اگر با این سوال روبرو هستید که کدام روتختی را انتخاب کنید، با فروشگاه ایران تترون عرضه کننده پارچه پیراهن شرکت نفت و  پارچه آکسفورد همراه باشید.
معیارهای مهم هنگام انتخاب روتختی اندازه و موادی است که برای تهیه آن استفاده می شود: پنبه یا پشم که هرکدام موافقان و مخالفان خاص خود را دارند. همچنین لازم است که از طرح ، به عنوان مثال ، الگوهای استفاده شده ، رنگها ، بافت و تزئینات اضافی در پارچه استفاده شود.
اگر به طور خلاصه حقایق اساسی را که باید در هنگام فکر کردن در مورد خرید روتختی برای تخت خواب در نظر بگیرید که کدام یک بهتر است ، لیستی متشکل از چند نکته به دست می آورید:

  • اندازه
  • طرح
  • پارچه

در نظر گرفتن اندازه تختخواب و مطابقت آن با اندازه روتختی مهم است. این از یک طرف برای صرفه جویی در هزینه لازم است ، زیرا قیمت روتختی به مقدار پارچه آن بستگی دارد به خصوص اگر از ابریشم ، ژاكارد و سایر پارچه های ممتاز ساخته شود ، بسیار قابل توجه است. ثانیا ، برای داشتن ظاهری آراسته ، روتختی باید حداقل 40-20 سانتی متر از تخت آویزان باشد ، اما روی زمین قرار نگیرد.
اگر تختخواب دارای یک سرتخت و پایه است ، باید اندازه روتختی را طوری انتخاب کنید که از دو طرف آویزان شود همچنین توجه داشته باشید که برخی از پارچه ها پس از شستشو جمع می شوند.
علاوه بر اندازه روتختی ، باید توجه داشته باشید که از چه پارچه ای دوخته شده است. اولاً ، از نظر کاربرد و دوام مهم است ، ثانیا این پارچه است که امکانات تزئین را تعیین می کند و ثالثاً ، مشخصات حرارتی نیز به نوع پارچه بستگی دارد. خوب ، مسئله قیمت نیز عمدتا با توجه به نوع پارچه ای که محصول از آن دوخته می شود تعیین می شود.
پارچه ضخیم در تختخواب های بزرگ دو نفره و  پارچه نازک و سبک وزن در تخت های یک نفره ، تخت های کودکان بهتر به نظر می رسند.
گاهی اوقات منطقی است که روتختی متفاوت بخرید، به خصوص اگر دمای اتاق خواب در فصول مختلف سال بسیار متفاوت باشد.
طراحی اتاق خواب ملاک تعیین کننده ای هنگام انتخاب نوع روتختی است. برای اتاق خواب های کوچک پارچه های نازک را انتخاب کنید که با رنگ کف و دیوارها مطابقت داشته باشد.

پارچه ی مناسب روتختی

اگر به اصول علوم رنگ بپردازید ، معلوم می شود که رنگ می تواند:

گرم یا سرد باشد : به عنوان مثال ، در این مورد لازم نیست که مستقیماً با دمای طیف رنگ مطابقت داشته باشد. به عبارت دیگر ، آبی “گرم” و قرمز “سرد” وجود دارد.
اگر پنجره های اتاق خواب رو به ضلع شمالی است رنگ هلویی و طلایی را ترجیح دهید این به شما احساس گرما می بخشد.
قانون انتخاب روتختی متناسب با رنگ پرده ها در روندهای مدرن در طراحی داخلی به طور فزاینده ای نقض می شود.
روتختی های تریکو که چندی پیش مد شده اند ، به نظر می رسد مدت ها در ترندها باقی مانده است.
در اتاق های خواب مدرن ، استفاده از انواع منسوجات مجاز است ، به شرطی که متناسب با دکوراسیون باشد و ایده های زیبایی و راحتی شما را برآورده کند.
آنها از سه لایه تشکیل شده اند ، جایی که لایه اول پارچه ای با بافت ژاکارد برجسته و یک الگوی مشخص است ، دوم یک پرکننده زمستانی یا پلی استر مصنوعی ، سوم یک لایه داخلی ، اغلب ساتن است. آستر هندسی یا طرح دار نه تنها همه لایه ها را در خود نگه می دارد ، بلکه به عنوان یک تزئین اضافی که بر الگو تأکید دارد نیز عمل می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *