شناخت انواع پارچه

شناخت انواع پارچه 2

پارچه ها بسیار متنوع هستند.در مقالات قبلی به برخی از نمونه های پارچه و ویژگی ها ، خصوصیات و کاربرد هر کدام اشاره کردیم.در این مقاله ، میخواهیم یک سری دیگر از پارچه ها را به شما معرفی کنیم.لطفا تا پایان همراه ما باشید.

پارچه چرمی

پارچه چرمی

چرم به دو دسته چرم طبیعی و چرم مصنوعی تقسیم میشود.چرم طبیعی از پوست حیواناتی نظیر گاو ، گوسفند و بز بدست می آید و کیفیت بالاتری نسبت به چرم مصنوعی دارد و قیمت آن نیز بالاتر است.

چرم مصنوعی از یک لایه روکش و یک لایه اسفنج تشکیل شده است و از نظر طرح و رنگ نسبت به چرم طبیعی متنوع تر میباشد.برای تهیه کیف ، کفش ، انواع لباس نظیر پالتو ، روکش مبل و … از چرم مصنوعی و یا چرم طبیعی استفاده میشود.

پارچه فلورا

پارچه فلورا

پارچه فلورا نوعی از پارچه است که برای دوخت انواع پیراهن ، مورد استفاده قرار میگیرد.پارچه فلورا تنوع رنگی بالایی دارد و از کیفیت و جنس مطلوبی برخوردار است.این پارچه تولیدی کشور تایلند و مالزی است و در حال حاضر با توجه به کیفیت بسیار عالی که دارد ، با بیشترین رنگبندی در سراسر کشور به فروش میرسد.

پارچه ابریشمی

پارچه ابریشمی

پارچه های ابریشمی نوعی از پارچه ها هستند که برای بافت آنها از الیاف ابریشم حاصل از کرم ابریشم استفاده میشود.پارچه ابریشمی جزگرانترین و لوکس ترین پارچه ها بشمار میرود.این پارچه درخشندگی و شفافیت خاصی دارد.از دیگر ویژگی پارچه ابریشمی میتوان به موارد زیر اشاره نمود.

  • پارچه های ابریشمی چروک نمیشوند.
  • پارچه های ابریشمی وزن سبکی دارند.
  • پارچه های ابریشمی قدرت جذب آب و رطوبت بالایی دارند.
  • پارچه های ابریشمی خیلی محکم و قوی هستند.

پارچه های ابریشمی که در ساختار آنها بطور صدر در صد از الیاف ابریشم استفاده شده است ، قیمت فوق العاد بالایی دارند.از این نوع پارچه بیشتر برای دوخت لباسهای رسمی و مجلسی استفاده میشود.

پارچه ترگال

پارچه ترگال

پارچه ترگال در دو نوع ترگال ساده و ترگال کجراه در بازار موجود میباشد.پارچه ترگال دوام بالایی دارد و چروک نمیشود. این نوع پارچه قیمت ارزانی دارد و برای دوخت فرم مدارس ، لباس کار ، لباسهای بیمارستانی ، ملحفه ، روتختی و … از آن زیاد استفاده میشود.

از دیگر نمونه های پرکاربرد پارچه میتوان به موارد زیر اشاره نمود.

پارچه پرشیا ، پارچه کرپ ، پارچه ساتن ، پارچه آکسفورد ، پارچه جین ، پارچه فاستونی ، پارچه تریکو ، پارچه ریون ، پارچه پرادا ، پارچه دیور

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *