Manual washing of linen fabrics

نحوه شستن پارچه کتان

نحوه شستن پارچه کتان

هزاران سال است که از لباس های کتانی استقبال زیادی شده است. پارچه کتان از الیاف گیاه کتان ساخته شده است. بنابراین یک پارچه با بافت طبیعی است که خواص منحصر به فرد خود را دارد. به لطف مزایای بسیاری که این پارچه شگفت انگیز به همراه دارد، افراد در ملیت ها، سنین و جمعیت های مختلف لباس کتانی را دوست دارند.

پارچه کتان به خوبی جریان هوا را از خود عبور می دهد. در نتیجه به تنظیم دمای بدن و همچنین از بین بردن رطوبت پوست کمک می کند. این بدان معنی است که شما در هر فصلی می توانید از لباس های با پارچه ی کتانی استفاده کنید و احساس راحتی داشته باشید.

 

نحوه شستن پارچه کتان

 

پارچه کتان نسبت به پارچه نخی استحکام بیشتری دارد و باعث محبوبیت آن در بین لباس ها با دیگر پارچه ها و سایر منسوجات خانگی مانند نلحفه، سفره های پارچه ای و حوله ها می شود. چه در تعطیلات باشید و چه به دفتر بروید، پارچه کتانی لباس کاملا مناسبی برای هر دو موقعیت است و در عین حال ظاهری شیک بوجود می آورد.

هنگامی که به دلیل جذابیت های لباس های کتان، آن را انتخاب کرده اید از مراقبت آسان از آن ها بسیار خوشحال خواهید شد. مراقبت درست از لباس های متان کمک می کند تا مدت بیشتری دوام داشته باشند و نرم به نظر برسند.

توصیه می کنیم قبل از شستن لباس های کتانی یا سایر پارچه های خود، دستورالعمل ها و نحوه شستن پارچه کتان روی برچسب را بررسی کنید. پارچه کتانی به طور موثر و به خوبی با لباس های دیگر ترکیب می شود و قابلیت انعطاف پذیری عالی برای هر کمد لباس را دارد. اما این پارچه های ترکیبی ممکن است نیاز به مراقبت خاصی داشته باشند.

شما می توانید تمام لباس های کتانی خالص، تونیک ها ، شلوارها و پیراهن ها را در ماشین لباسشویی بشویید.اما ممکن است سایر مواد مورد استفاده برای دوخت، روکش یا آستر به تمیز کردن خشک نیاز داشته باشند. نادیده گرفتن یا عدم اطلاع از این توصیه می تواند به لباس شما آسیب برساند.

لباس های کتانی با کیفیت پایین ممکن است به اندازه پارچه های ظریف به خوبی شسته نشوند. خرید از یک خرده فروشی معتبر که از پارچه کتان با کیفیت بالا در لباس های خود استفاده می کند، به این معنی است که لباس شما بهتر شسته می شود و ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

رعایت نکردن دستورالعمل شستشوی پارچه ممکن است منجر به جمع شدن یا ضعیف شدن پارچه شود. ما در این مقاله نکاتی در مورد نحوه شستن پارچه کتان و مراقبت بعد ا شستن به شما ارائه داده ایم. در ادامه مطلب با فروشگاه ایران تترون همراه باشید.

 

نحوه شستن پارچه کتان

 

1) همیشه لباس های کتانی خود را روی چرخه آرام دستگاه خود بشویید. اگر امکان انتخاب سطح آب در ماشین لباسشویی وجود دارد، همیشه از حداکثر پیشنهاد شده استفاده کنید. لباس شما باید آزادانه حرکت کند.

2) ماشین لباسشویی را با هم و به طور هم زمان بیش از حد پر نکنید. این می تواند پارچه کتان را بچرخاند و یا از شکل خارج کند.

3) اطمینان حاصل کنید که هر وسیله دیگری در ماشین لباسشویی از نظر رنگ، وزن و دستورالعمل شستشو با لباس کتانی شما مطابقت داشته باشد است.

4) اگر لباس های کتانی را با دست می شویید، فقط از یک حرکت ملایم استفاده کنید و پارچه را هرگز پیچ و تاب ندهید. شستشوی دستی برای لباس هایی که به شدت کثیف نیستند یا پارچه های کتان با بافت شل توصیه می شود. در غیر این صورت ممکن است در هنگام شستشوی ماشین به راحتی آسیب ببیند.

 

نحوه شستن پارچه کتان

 

5) لباس های کتانی، مانند سایر پارچه های خانگی پارچه ای، باید در دمای ولرم شسته شوند. بنابراین از شستن آن ها در آب بسیار سرد و بسیار گرم خودداری کنید. پارچه کتان به مرور با شستشوی زیاد کوچک می شود. به خصوص اگر آن را در دمای خیلی گرم بشویید (بالای 40 درجه سانتیگراد) توصیه نمی شود.

6) برای شستشو از مواد شوینده ملایم استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که باقی مانده مواد شوینده قبل از خشک شدن لباس، کاملاً از روی پارچه ی لباس شسته شده باشد.

 

نحوه شستن پارچه کتان

 

7) اگر لباس کتانی شما در حین تولید از قبل شسته شده باشد، خشک کردن آن در خشک کن ماشین لباسشویی بی خطر است. دمای خشک شدن را کم کنید و لباس را در حالی که هنوز کمی مرطوب است بردارید.

8) همیشه سعی کنید لباس های کتانی خود را به  صورت صاف خشک و روی بند لباس پهن کنید. آویزها یا گیره های لباس می توانند در پارچه اثراتی ایجاد کنند و همچنین باعث می شود لباس شکل اصلی خود را از دست بدهد.

9) برخی چین و چروک های طبیعی پارچه کتان را دوست دارند، اما اگر واقعا نیاز به اتو کشیدن لباس های کتانی خود دارید، در حالی که هنوز کمی مرطوب است آن را اتو بکشید.

 

نحوه شستن پارچه کتان

 

10) سعی کنید با لباس های کتانی خود به رخت خواب نروید و قبل از خواب آن ها را با لباس مخصوص خواب تعویض کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *