خصوصیات کلی پارچه مانتو

انتخاب مانتو همیشه برای بانوان با دغدغه همراه بوده است  . با توجه به اینکه امروزه در بازار شاهد مدل های مختلف مانتو با رنگ ها و طراحی های خاص هستیم که هر کدام از آن ها با پارچه ی متفاوت تهیه شده اند و دارای دوخت و سبک خاص خود هستند .

با توجه به این تنوعی زیادی که در بازار شاهد آن هستیم ، از یک طرف انتخاب برای هر سلیقه ایی امکان پذیر شده است  و به راحتی می توانند در میان مدل های مختلف مانتو که وجود دارد مانتویی که با سلیقه و خواست آن ها هماهنگ باشد را خریداری کنند . در خرید مانتو علاوه بر دوخت و طراحی که برای مانتو پیاده می شود جنس پارچه هم حائز اهمیت است ولازم است  کسانی که در زمینه ی طراحی و دوخت مانتو در حال فعالیت هستند با توجه به نوع پارچه ، طراحی و دوخت مناسب را انتخاب کنند چرا گاها یک مدل از مانتو با پارچه هم خوانی ندارد و نتیجه ی نهایی جالب نخواهد شد .

ما قصد داریم در این مقاله در مورد خصوصیات کلی پارچه مانتو اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم ، با ما در ادامه ی این مقاله همراه باشید .

در خصوص پارچه مانتو لازم است در ابتدا با ویژگی های اصلی که پارچه مانتویی دارد آشنا شده که این ویژگی ها عبارتند از :

یکی از ویژگی هایی که برای پارچه های مانتویی وجود دارد کشی یا غیر کشی بودن مانتو است . جنس پارچه های مانتو که غیر کشی هستند اصولا از نخ است و پارچه نخی برای مانتو در بین بانوان طرفدار زیادی دارد به خصوص برای فصل گرما و تابستان گزینه ی مناسبی است .

پارچه نخی برای مانتو

چروک نشدن برای پارچه یک مزیت بزرگ محسوب می شود که پارچه های کشی دارای این خصلت هستند اما امکان اینکه بعد از شست و شو آب رفته و تنگ شود هم زیاد است .

لطافت پارچه ی مانتویی هم بسیار مهم است و لمس کردن پارچه  در خرید مانتو نقش بسزایی دارد از دیگر ویژگی هایی که برای خرید پارچه مانتو دارای اهمیت است چروک  بودن پارچه ی مانتو است چنان چه پارچه ایی که برای دوخت مانتو به کار می رود چروک شود گزینه ی خوبی برای دوخت نیست .

از دیگر خصوصیت های پارچه برای مانتو ضخامت پارچه است که با توجه به فصل و آب و هوا تغییر می کند که برای فصل های سرد از پارچه های ضخیم استفاده می شود و برای فصل های گرم از پارچه هایی که جنس آن ها از نخ است استفاده می شود .

همه ی این ها عاملی شده است که فروش عمده پارچه رونق زیادی داشته باشد .

از دیگر خصوصیت هایی که برای پارچه دارای اهمیت زیاد است رنگ پارچه است و با توجه به اینکه مانتو به صورت مداوم شستشو داده می شود رنگ پارچه ی مانتو باید دارای ثبات باشد .

پارچه هایی که برای مانتو وجود دارند در دونوع هستند یا ساده یا طرح دار که هر کدام ار آن ها برای دوخت یک مدل مانتو کاربرد داشته و برای هر کدام طرفداران خاصی وجود دارد .

پارچه نخی برای مانتو

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *