راه های تشخیص کیفیت پارچه مبل

پارچه مبل با کیفیت یعنی اینکه پرز ندهد ، کچل نشود ، در برابر سایش مقاوم باشد و اینکه قابل شست و شو باشد. راه های تشخیص کیفیت بسیاری وجود دارد ولی همه افراد پارچه ای را پارچه مرغوب میدانند که ترک باشد در اصل همه فقط پارچه ترک را برای مبل قبول دارند . ولی چه تضمینی وجود دارد که پارچه های ترک مرغوب اند . اصلا راهی برای تشخیص پارچه ترک اصل وجود دارد؟

از آن جا که متقاضی برای خرید پارچه های ترک همیشه وجود داشته است از این رو فروش عمده پارچه ، با استقبال خوبی همراه بوده است . برای اینکه تشخیص دهید پارچه مبلتان با کیفیت است یا نه  ما را  در ادامه مطلب همراهی کنید.

 

تشخیص پارچه ترک یا اصل؟

نمیتوان گفت که تمام پارچه های ترک با کیفیت هستند . کشور ترکیه هم مانند دیگر کشورهای دنیا دارای کارخانه تولید پارچه با کیفیت های متفاوت است و نمیشود که تمام پارچه های ترکیه با کیفیت باشند . پس نمیتوان گفت که وقتی پارچه ترک است ، حتما پارچه خوبی است .

برای اینکه از پارچه مبلتان راضی باشید نباید دنبال جنس ترک بگردید بلکه باید به دنبال کیفیت باشید چه ترک باشد و چه نباشد .

بهتر است این راهم بدانید که اکثر پارچه های مبلی وارد شده به کشورمان از کشور چین می باشد که با نام های دیگر به فروش میرسند.

نکات در تشخیص میزان کیفیت پارچه:

1.اولین راه برای تشخیص کیفیت پارچه این است که به دوخت آن توجه کنید . اگر در جای دوخت و نقطه ای که سوزن فرو رفته ، بیش از حد سوراخ باشد به این صورت که هر لحظه امکان در رفتگی نخ پارچه وجود دارد ، این پارچه بی کیفیت است . در پارچه های چرم این موضوع اهمیت بیشتری دارد و واضح تر است .

2.در پارچه های مخمل و پرزدار هم میتوانید از راه های متفاوت به کیفیت پی ببرید . اولین راه این است که دستتان را چند بار پشت سر هم روی پارچه بکشید بعد سعی کنید آن را مرتب کنید و به حالت اولیه برگردانید . اگر نتوانستید پارچه را به حالت اولیه برگردانید و نامرتب ماند یعنی از کیفیت پایینی برخوردار است .

 

راه دوم تشخیص پارچه مخمل این است که با ناخن سعی کنید پرزها را بکشید اگر به راحتی از تار و پود پارچه جدا شد این پارچه هم بی کیفیت است و پس از مدتی به اصطلاح کچل میشود .

 

پارچه ها متفاوت برای مبل :

1.پارچه چرم : پارچه چرم برای مبل یک سری مزیت و معایب دارد . از بزرگترین مزایای چرم برای مبل این است که به راحتی و با یک دستمال مبل کاملا تمیز میشود و یا حتی بهتر است بگوییم اصلا کثیف نمیشود و مثلا اگر لیوان چایی از دستتان روی مبل رها شود ، آب اصلا نفوذ نمی کند و با دستمال خشک میشود.

لات

از معایب چرم هم میتوان گفت که به راحتی خط و خش میفتد. مانند پوست بدن است و با هر چیز تیز روی آن خراش افتاده و سوراخ میشود. از دیگر معایب آن پارچه چرم به سرما و گرما عکس العمل نشان میدهد و حالت چسبندگی پیدا میکند.

2.پارچه مخمل : پارچه مخمل جزء آن پارچه هایی است که هیچ وقت از مد نمی افتد و همیشه طرفداران خود را دارد .از بزرگترین مزیت های پارچه مخمل برای مبل این است که میتوانید دکوراسیونی گرم و شیک با تنوع رنگ برای خانه به وجود آورید.

دوام این پارچه ها معمولا بالا می باشد و فقط از معایب آن میتوان به این اشاره کرد که تمیز کردن بعضی لکه ها از روی پارچه مخمل سخت است . البته باید پارچه با کیفیت خریداری شود تا دچار کچلی نشود.

اتن

 

3.پارچه ساتن : معمولا برای مبل از پارچه ساتن استفاده نمیکنند زیرا لغزندگی بسیاری دارد و هنگام نشستن روی آن احساس خوبی به فرد دست نمیدهد و سعی در ثابت کردن جای خود دارد . پس سعی کنید تا در پارچه مبل یا رو مبلی از پارچه ساتن استفاده نکنید . از دیگر معایب آن این است که اگر روی پارچه لکه ای بیفتد پاک کردن آن بسیار سخت است . تنها مزیت که این نوع پارچه دارد تنوع رنگ بالای آن است.

سب

 

4.پارچه شانل : پارچه شانل دارای کیفیت بالایی است که برای مبلمان استفاده زیادی میشود و البته طرفداران زیادی هم دارد. پارچه شانل دارای طرح و رنگ های بسیاری می باشد که نمونه کوچک از آنها را معرفی میکنیم .

شانل ساده : این پارچه دارای طرح خاصی نمی باشد و فقط رنگ های متنوعی دارد  که هم برای مبلمان راحتی هم کلاسیک کاربرد دارد.

شانل طرح دار: این مدل دارای طرح های خاص و جالب است که مبلمان منزل را بسیار شیک میکند و میتواند فضای دکوراسیون منزل را لوکس کند .

رطظ

نکته : برای تشخیص پارچه مبل با کیفیت نیاز به تجربه است ولی با این حال خواندن این مقاله و دانستن این اطلاعات میتواند به شما کمک زیادی بکند

پارچه های ترک علاوه بر اینکه در دوخت مبلمان  مورد استفاده قرار می گیرند ، جنس بعضی از این پارچه ها به گونه ایی طراحی شده است که می توان از آن ها برای دوخت مانتو استفاده کرد لذا این روزها پارچه نخی مانتویی در بین بانوان طرفدار فراوان دارد و این به علت جنس خوب و کیفیت بالایی است که برای این نوع از پارچه ها  وجود دارد . در ادامه مقالات به معرفی انواع پارچه های مانتویی میپردازیم .

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *