ست کردن کراوات

کراوات مناسب هر لباس

همانطور که برای هر فصل پارچه مانتویی نخی یا پشمی مناسب است یا مثلا  پیراهن مردانه نخی برای فصل تابستان مناسب است ، کراوات هم با توجه به جنس پارچه مورد استفاده ، مناسب فصل مخصوص خود است. اکثر افراد جامعه معمولا فقط به رنگ کراوات و ست کردن رنگ آن با پیراهن مردانه توجه میکنند . در صورتی که جنس پارچه کراوات بسیار در تیپ افراد تاثیر میذارد.

کراوات هم مانند پارچه نخی پیراهن  انواع جنس های نخی و پشمی و … را دارد. که در این مقاله سعی شده است کراوات مخصوص هر فصل و هر رنگ لباس معرفی شود.

کراوات پشمی: کراوات از نوع پشمی را معمولا برای فصل سرما استفاده میکندد ولی باید به دوخت آن توجه کرد . برای این نوع کراوات ها باید از آستر نازک استفاده کرد تا هنگام گره زدن کراوات بد فرم نشود و گره بزرگ نشود.

5

کراوات ساتن :  پارچه ساتن به خاطر تنوع رنگ زیادی که دارد برای کراوات استفاده میشود که البته برای مکان های خاصی مانند جشن ها استفاده میشود و مناسب  هر مکانی نمی باشد.

کراوات نخی: کراوات با جنس پنبه که پارچه نخی نیز نامیده میشود مناسب فصل بهار و تابستان است . این کراوات دارای وزن کمی است و برای لباس ها راحت کاربرد دارد . بهتر است برای لباس رسمی استفاده نشود چون هیچ کدام درخشندگی ندارند.و جلوه ندارد.

حال که با جنس کراوات ها آشنا شدید باید بدانید که چه رنگی از کروارات ها مناسب کدام رنگ لباس است.در ادامه  نمونه هایی را برای آشنایی بیشتر برای ست کردن لباس ها معرفی میکنیم.

پیراهن آبی: برای ست کردن کراوات با پیراهن آبی رنگ های مختلفی را میشود انتخاب کرد. مثلا روی پیراهن آبی کم رنگ ساده باید از کراوات های سورمه ای یا آبی تیره استفاده کردکه ترکیب ساده اما شیک را به شما می بخشد ولی اگر میخواهید کمی متفاوت باشید میتونید از کراوات رنگ قرمز یا سبز تیره استفاده کنید.

4

پیراهن صورتی: منظور از صورتی ، همان صورتی کمرنگ است که این هم مانند آبی هم میتواند با رنگی شبیه به خود ست شود هم با رنگ های متضاد. مثلا کراوات با رنگ بنفش کارا می باشد و تمرکز را به پیراهن کاهش میدهد و رنگ سورمه ای تیره نیز تمرکز به سمت پیراهن میبرد.البته با رنگ های طوسی قرمز و قهوه ای نیز ست میشود.

برای ست کردن پیراهن و کراوات علاوه بر رنگ جنس آنها نیز باید ست شود مانند پارچه شلوار نخی  که با پارچه نخی پیراهن مردانه ست میشود.

ست کردن کراوات مناسب پیراهن های طرح دار:

1.پیراهن طرح دار با کراوات طرح دار: برای ست کردن این تیپ کار یکم مشکل میشود و اگر اصول را رعایت نکنید تیپ نامناسبی خواهید داشت . اصوال آن به این صورت است که

– طرح روی کراوات باید درشت تر از طرح پیراهن بشاد و همچنین سعی شود از یک طرح استفاده نشود.

– یک قسمت از طرح و رنگ پیراهنتان را انتخاب کنید و کروات را با آن ست کنید.

2

2.کراوات ساده با پیراهن طرح دار: ست کردن این مدل شاید به نظر مشکل بیاید ولی در نهایت بسیار زیبا جلوه میکند. برای اینکه نتیجه ست کردن شما خوب باشد باید رنگ کراوات را با رنگ طرح داخل پیراهن ست کنید. مثلا اگر پیراهن سفید و چهرخونه آبی پوشیده اید باید کروات را با رنگ آبی ست کنید مثلا سورمه ای استفاده کنید.

3.پیراهن تک رنگ ساده با کراوات تک رنگ: این راه خیلی کاربردی است و اکثرا  از این تیپ استفاده میکنند زیرا ریسک کمی دارد و ست کردن آن ساده است.

1

برای این ست کردن رنگ کراوات را هم میتوتن شبیه به رنگ پیراهن انتخاب کرد هم متضاد آن . مثلا رنگ پیراهن مشکی ساده هم با کراوات مشکی و هم با قرمز ست میشود.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *