تشخیص پارچه با کیفیت

معمولا برای همه ی افراد خرید کردن کار مشکلی است .و بیشترین دلیلی که برای خرید ،زمان زیادی صرف میشود این است جنس خوب در بازار کم است و باید خیلی بگردیم تا جنس مورد نظر را پیدا کنیم.ما برای اینکه بتوانید زمان کمتری برای خرید بگذارید و در نهایت از خرید خود راضی باشید پیشنهاد هایی به شما  میدهیم تا زمان خرید بتوانید لباس با کیفیت را تشخیص دهید.

نکاتی که در زمان خرید باید به آن دقت کنیم:

1.زیپ لباس:اگر لباسی میخرید که زیپ دارد حتما چند بار زیپ را بالا و پایین کنید تا مطمئن شوید که گیر نمیکند .همچنین زیپ معمولا باید رنگ لباس باشد.

2.دکمه:قبل از خرید پیراهن آن را حتما پرو کنید و تمام دکه ها را ببندید .دکمه ها باید در جای خود و دقیقا رو به روی جای دکمه قرار گرفته باشد.

3.دوخت جادکمه:از دوخت محکم جادکمه و خود دکمه مطمئن شوید و یک نکته که شاید هرکسی نداند این است که داشتن دکمه زیاد نشانه مرغوبیت لباس است.

4.آستر:به دوخت آستر دقت کنید تا منطبق با پارچه لباس باشد.و نکته مهم این است که نباسد تا انتهای لباس امتداد داشته باشد.

5.جیب:به دوخت جیب لباس دقت کنید کهفاصله بین جیب و پارچه لباس نباشد برای تشخیص این فاصله سریع ترین روش این است که لباس را به صورت عمودی بگیرید ، جیب ها در این حالت نباید آوریزان باشند.

6.تقارن لباس: هر لباسی که میخواهید بخرید مثل دامن ،شلوار و یا پیراهن حتما آن را از وسط تا بزنید تا ببینید که دو طرف  لباس روی هم قرار بگیرند . همچنین به یقه لباس دقت کنید تا از نظر شکل و اندازه یکی باشند.

7.دوخت لبه:به دوخت لبه ی لباس توجه کنید که چین خورده یا ناصاف نباشد و در اکثریت لباس ها دوخت پایین لباس باید نامرئی باشد.

8.کوک:به کوک لباس توجه کنید تا درست و محکم دوخته شده باشند اندازه استاندارد این کوک ها در هر سانتی 2.5 سانتی متر حدود 8 تا 12 کوک میباشد.

9.مقاومت:پارچه های ضخیم را با دست مچاله کنید چند لحظه صبر کنید بعد از رها کردن باید لباس به حالت اولیه باز گردد در غیر این صورت پارچه در مقابل چروکیدگی لباس مقاومت ندارد.

2

10.طرح لباس:قبل از خرید لباس طرح دار به یک سری نکات توجه کنید.طرح در بین دوخت یا سر شانه یا حتی کنار جیب مرتب و یکدست باشد.

11.کیفیت پارچه:لباس را مقابل نور بگیرید تا کیفیت تار پود لباس را چک کنید.

نکات تشخیص مرغوبیت پارچه:

تشخیص پارچه مرغوب اصلا کار ساده ای نیس و نیاز به تجربه و تخصص زیادی دارد معمولا عمده فروشان پارچه این تجربه را دارند.ولی از نظر اکثریت افراد جامعه پارچه نخی پیراهن یا همان پنبه ای جنس مرغوب است.ما به شما کمک میکنیم تا جنس پارچه های نخی پیراهن را تشخیص دهید. باید این نکته را بدانید که اگرپارچه نخی بی کیفیت باشد حتی از پارچه های مصنوعی هم بدتر میشوند. مثلا رنگ پس میدهند و یا دفرمه میشوند.ولی با حال اکثرا پارچه نخی را میپسندند. را های متفاوتی وجود دارد که تشخیص دهید پارچه از جنس نخی هست یا نه؟

145

1.سوزاندن تکه ای از نخ:با.سوزاندن یک نخ از پارچه تشخیص دهید که پارچه نخی است. اگر بعد از سوزاندن تقریبا نخ خاکستر شود از آن چیزی نماند جنس آن نخ است ولی اگه تکه ای مانند پلاستیک ذوب شده بماند پارچه مصنوعی است.

2.چروک شدن: پارچه  نخی مانتویی زود چروک میشوند با فشار دادن قسمتی از پارچه در دست خود، چروک شدن آن را تست کنید.

3.درخشندگی:پارچه نخی مانتویی معمولا درخشندگی مطلوبی دارند که به راحتی در زیر نور قابل تشخیص است به خصوص در پارچه نخی برای مانتو که معمولا قیمت بالایی هم دارند.

4.لطافت:پارچه های نخی پیراهن دارای لطافت خاصی است که زیر دست حس میشود ولی نیاز به تجربه فراوان دارد. ولی پارچه های مصنوعی زیر دست حالتی خشن و لیز دارند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *