اصفهان پیشرو در تولیدات ملی

اصفهان پیشرو در تولیدات ملی…

معاون صنایع‌دستی کشور از برگزاری اجلاس جهانی فرآورده‌های دستی در شهر اصفهان خبر داد و گفت: ایران، فعال‌ترین دیپلماسی صنایع دستی در دنیا را در اختیار گرفته است.

بهمن نامورمطلق در گفتگو با خبرنگار مهر درباره برگزاری اجلاس جهانی صنایع دستی گفت: براساس توافق به عمل آمده با شورای جهانی صنایع دستی، مهرماه ۱۳۹۵، اجلاسی با حضور ۵ قاره جهان و ۲۰۰ کارشناس برجسته صنایع دستی از کشورهای مختلف دنیا در اصفهان برگزار می‌شود.

معاون صنایع دستی کشور در ادامه بیان کرد: در سال جاری دو نشست در حوزه صنایع دستی برگزار می‌شود. یکی اجلاس آسیا- اقیانوسیه است که در تبریز و با حضور کشورهای منطقه برگزار خواهد شد؛ دیگری اجلاس جهانی صنایع دستی است که با حضور همه کشورهای عضو شورای جهانی صنایع دستی در شهر اصفهان که شهر خلاق جهانی نام گرفته برپا می‌شود.

نامورمطلق به تاثیری که برگزاری چنین برنامه‌هایی در رشد و توسعه صنایع دستی می‌گذارد اشاره و بیان کرد: همه این رفت و آمدها به بالارفتن میزان و سطح ارتباطات تجاری و علمی میان ایران و کشورهای دیگر می‌آنجامد و باعث می‌شود که کشور ما بیشتر و بهتر دیده شود.

او همچنین به اجلاس آسیا و اقیانوسیه که در تبریز برگزار می‌شود اشاره و بیان کرد: در این اجلاس قرار است مشخص شود کدام کشور مدیریت صنایع دستی را در منطقه آسیا- اقیانوسیه برعهده خواهد گرفت؛ همچنین در این برنامه درباره سیاست‌گذاری‌ها و مشکلات و موانع پیش‌روی صنایع دستی صحبت می‌شود.

نامورمطلق همچنین از طرح یشنهادی ایران برای ثبت شهرهای ملی صنایع دستی خبر داد و افزود: سال گذشته دو شهر تبریز به عنوان شهر جهانی فرش و اصفهان، شهر خلاق صنایع دستی انتخاب و معرفی شدند. امسال هم قرار است لالجین به‌عنوان شهر جهانی سفال و سرامیک و مشهد با سنگ‌های قیمتی‌اش معرفی شوند. ما علاوه بر ثبت شهر جهانی که ایده‌اش از سوی کشور هند مظرح شد می‌خواهیم شهر ملی هم داشته باشیم بلکه ملی شدن یک شهر، مقدمات ثبت جهانی‌اش را فراهم آورد.

معاون صنایع دستی به دو کارگاهی که در تبریز برگزار می‌شود اشاره و بیان کرد: در اجلاس آسیا و اقیانوسیه دو کارگاه علمی یکی درباره نسبت میان صلح و صنایع دستی و دیگری درباره بازارشناسی و بازاریابی در این حوزه برگزار خواهد شد.