روش  اتو کردن لباس ها و پارچه ها

 

از نظر بعضی اشخاص اتو کردن کار مشکلی است به خصوص اتو کردن لباس های گران قیمت و آنهایی که دوستشان داریم. ولی اگراز نوع پارچه و لباسی که میخواهیم اتو کنیم اطلاعات کافی داشته باشیم و بدانیم که با چه درجه ای اتو شود میتوان بدون استرس و نگرانی از خراب شدن لباس آن را اتو کرد و به نتیجه ی مطلوب رسید.اتو ها انواع مختلفی دارند و دارای درجه بندب متفاوت هستند. حتی بعضی از اتو ها کنار درجه آن نوع پارچه ای که میتوتن با آن درجه اتو شود را ذکر کرده است.

بیشترین لباسهایی که تقریبا همه افراد روزانه با اتو کردن آن درگیر هستند ، اتو کردن پارچه نخی پیراهن ،پارچه نخی مانتویی و همچنین شلوار است. برای اینکه بیشتر با اتو کردن این لباسها آشنا شوید .نوع اتو کردن و درجه هر لباس را بازگو میکنیم.

14560

موارد مورد نیاز اتو کردن:

1.اتوی تمیز و سالم

2.میز اتو

3.کمی آب یا اسپری آب

روش اتو کردن پارچه نخی پیراهن مردانه :

برای اتو کردن بهتر است از آستین ها شروع کنید زیرا اگر اول خود پیراهن را اتو کنید وقتی در آخر کار آستین ها را اتو کنید پیراهن باز چروک میشود.برای اتو کردن آستین حتما دکمه های سر آستین را باز کنید.تا کار راحت تر شود .برای اتو کردن یقه لباس دکمه های آن را باز کنید و کاملا صاف به سمت بالا اتو کنید.

نکته مهم درباره پارچه نخی پیراهن این است که بعد از اتو پیراهن آن را نپوشید اجازه دهید کاملا خنک شود چون در زمان خنک شدن است که چروک ها باز میشوند.

910265

اتو کردن شلوار زنانه و مردانه:

برای اتو کردن شلوار اکثرا اتو را روی آن میکشند ولی کار درست این است که اتو را فشار داده و روی پارچه پرس کنیم. زیرا این فشار و بخار است که پارچه را صاف میکند نه حرکت اتو روی پارچه.

برای پیدا کردن خط اتو روش شلوار ها ابتدا یک پای شلوار را کاملا صاف کنید روی میز اتو سپس پای دیگر را طوری قرار دهید که درزها روی هم قرار بگیرند به همین راحتی میتوانید خط اتو را پیدا کنید. خط اتو باید جلو شلوار باشد و تا 15 سانتی متر قبل از فاق شلوار ادامه داشته باشد و اگر هم شلوار پیله دارد خط را تا قبل از پیله ادامه دهید.

این هم مانند بقیه لباس ها باید اجازه دهید خنک شود فقط تفاوتی که دارد این است که اگر شلوار خط اتو دارد باید حداقل یک تا دو ساعت از قسمت کمر آویزان بماند ولی اگر خط ندارد فقط در حد خنک شدن شلوار کافی است.

اتو کردن دامن زنانه:

دامن های زنانه دو نوع هستند . دامن های ساده و بدون چین که برای اتو مردن آن باید از قسمت کمر بالا به پایین اتو کنید.اگر دامن چین دار است برعکس عمل کنید یعنی از پایین تک به تک چین ها را اتو متید تا به کمر دامن برسید.

6200

حرارت مناسب برای پارچه های مختلف:

پارچه نخی برای مانتو : حرارت اتو باید بالا باشد و اینکه اتو را کمی مرطوب کنید و سپس روی پارچه فشار آورید.

پارچه کتان: برای اینکه لباس برق نیفتند باید پارچه کتان را پشت و رو کنید.

ابریشم:حرارت باید در پایین تر حد باشد و حتما آن را پشت و رو کنید نکته مهم این است که اصلا هنگام اتو

کردن پارچه را نکشید.

ساتن:لباس باید پشت و رو شود و اصلا از بخار اتو استفاده نکنیدکه پارچه لک نشود .فقط کمی آن رامرطوب کنید.

مخمل:برای اتو کردن لباس مخمل زیر آن حوله تمیز و سفید قرار دهید که رد میز اتو نماند.وهمچنین لباس را پشت و رو کنید.

 

 

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *